VamaOnline:

vineri, iulie 24, 2009

Turkey visit

Va povesteam de primul meu couchsurfer, un malaezian, Ganesh, ce doar locuise in Vietnam, Surinam, Canada, Germania si pleca acum la Yemen, ce cu un week-end in urma fusese in Hawaii, dar nu stiu daca am lamurit multa lumea cu treaba asta cu couchsufingul.

Ei bine, iti oferi "canapeaua" pentru cineva si totodata poti sa beneficiezi de serviciile altor CS atunci cand te plimbi prin lume. Fie ca esti host sau traveler, cunosti oameni extraordinari, cu multe povesti, oameni interesanti si interesati. Imi place sa cred ca imi promovez tara cui trebuie. Aveam planificate niste iesiri catre Split si Lisabona, dar mama multinationala nu imi permite in vara asta. Poate anul viitor. Si Yacson ma asteapta la Paris. Deja gratarul de ziua lui Ganesh l-am ratat din lipsa de fonduri si cumum de examene. Cu toata strangerea de portofel si chinul de a reinnoi pasaportul, cred ca voi onora totusi ultima invitatie la Istambul.

Avantajele couchsurfing-ului sunt minunate:
- te scutesc de taxe de cazare care in marile capitale ale lumii sunt destul de piperate.
- cunosti o lume din interior, cu specificul si ambientul ei prin intermediul CS (cum imi place mie sa spun, excursii antropologice)
- alfii multe ponturi ce nu stau in ghidurile turistice;
- dar mai ales, legi mici prietenii.

Revenind, sa vedem la cine plec la Istambul. Mutlu este numele lui si desi detine vreo 3 "bussines"-uri cum le zice el, a acceptat o camera fara dus in Vama unde ne-a inmuiat cu o sticla de tequila "tuceasca". Impreuna cu Utklu, Mutlu si cu zana mea. Acum ca am clarificat asta, m-a impresionat foarte mult atitudinea lor cu privire la femei, desi am descoperit ca "fuck off" in turca se zice "has sictir", nu departe de expresia mea, si ca intelegeau multe cuvinte pe care le spuneam de la "musafir", "cearsaf", dar mai ales "tequila".
Erau simpatici: citeau toate reclamele si tot ce scria pe strada, s-au incumetat sa manance tochitura, mici si sa bea palica iar multumesc devea "multi-mess", "santate"- "salata", iar noroc l-am adaptat noi la mai placutul "sharif".

Am realizat in doua zile ca atunci cand nu ai griji si nu ti le faci, persoanele sunt mai bune. Iar prietenii mei turci au avut grija de noi mai mult decat orice iubit din trecutul meu cvasi-tumultos. Pe langa o nota puternica de politete si parfum bun, exista barbati care te intreaba tot timpul ce vrei, care stiu sa iti respecte o decizie si o replica buna, carora nici "te rog frumos" nu apuci sa le spui si carora nici daca le bagi banii in protofel nu te lasa sa iti platesti berea cu aroma de lamaie. Zana isi amintea de o colega ce ne povestea despre experienta sa in Turcia, cand nu mai stia de ce barbat e indragostita doar dupa felul lor de a se purta.

Dupa asemenea tratament, ma asteptam sa vad atitudinea de Q7 sau de A4. "Hai fetele ca mergem noi X Place. Va facem noi cinste" Parca nu mai pot de cinstea ta, cocalarule. Si dupa primul cocktail ma tot intreb de dracu cauta mana ta stanga pe soldul meu. Ma simt cumva obligata? Atata costa sa ne tavalim pe bancheta din spatele masinii, 15 RON?

Asa ca faceam inevitabil comparatie. Intre barbatii nostrii asa nesimtiti cum sunt care platesc nemteste, barbatii nostrii si mai nesimtiti care platesc si dupa astepta sa le miroasa a puta, si necunoscutii astia carora le oferisem un loc de dormit si care nu cunosteau cum e sa faci aluzii dupa ce ai fost dragut cu o femeie.

Sa fim noi proaste ca ii iubim tot pe ai nostrii?

6 comentarii:

Lore spunea...

Cred ca esti doar sub o impresie puternica:)Nici ei nu sunt chiar asa binecrescuti cand nu se afla pe o canapea de vizita.

Anonim spunea...

Nu cred ca-i cazul sa generalizezi ... pana la urma tot "Banii aduc fericirea" intr-o oarecar masura :).

Si dupa cum zicea si Lore mai sus, cred ca un turc tot turc ramane, desi dupa cum ziceam si eu, nu e caz de generalizare.

Have fun :)

IPond spunea...

Astia ori erau prea educati ori fac asta doar cand sunt musafiri...

lorelei spunea...

Revin. Ca si la noi, si tara asta a carei capitala are 17MM de locuitori, are ca si tarisoara noastra, taranii ei. Aveam o impresie proasta despre turci si in general despre tarile arabe. Dar am vazut ca, asa cum sunt "needucfatii" (le spun ei) nostrii in tot vestul europei, la fel si la noi marea lor majoritate provin din medii cu dificultati. Si de ceea ce imi era mie cel mai sila in exterior, am aplicat in interior aceeasi prejudecata.

Mr. Blue spunea...

Sunt multi baieti "bine crescuti" si in Romania. Sunt sigur ca ai si cunoscut vreo cativa... Problema lor este in schimb clasica, fetelor bune le plac baietii rai.
Ca exemplu, o amica mi-a impartasit cu ceva timp in urma una din invataturile primita de la matusa ei: "Baiatul de zahar, te pisi pe el si e gata ceaiul"(asa am auzit-o asa am spus-o, sorry de limbaj). Eu iti spun din experienta, e greu sa fii baiat bun in Romania si sunt sigur ca daca te gandesti putin la fauna feminina din Ro ai sa si intelegi de ce.
Pe partea cealalta, in schimb, iti dau dreptate. Fauna masculina din Ro e sub orice critica. In marea si coplesitoarea ei majoritate, e buna de pus intr-o gradina antropologica si de taiat bilete ca la o atractie turistica.

Anonim spunea...

"istambul"?