VamaOnline:

vineri, noiembrie 10, 2006

the bag

In fiecare zi vad oameni pe strada cu sacose. Sacosa a devenit acel element tipic romanesc. Spuneti si voi: de cata ori ati carat o sacosa mai mica sau mai mare, plina sau goala. Din elementele tipice plaiului mioritic se incadreaza sacosa de rafie (fie ca e pentru sifoane, fie atinge dimensiuni enorme pentru importuri de geci Diesel sau adidasi Niki de la turci), sacosa din material textil ( specifica sextagenarilor sau ocatgenarilor) , sacosa de unica folosinta (care desigur la romani devine second, third hand) si sacosa "thank u for buying from us" ( ce se gaseste in toate standurile din piata).
Mi-ar placea sa fac un studiu de caz in legatura cu ce cuprinde sacosa romaneasca. As putea sa merg pe bulevard, sa intreb trecatorii hamaliti si sa scormonesc prin mica lor agoniseala.

Par example domnu grabit cu telefonul la ureche are niste acte pentru firma, o apa minerala si o surubelnita, iar cel ferchezuit are bomboane si vin pentru amanta si portocale si niste condimente pentru sotie.
Babuta vine de la piata cu juma de kil de telina si vreo 4-5 cartofi; imi multumesc ca o intreb: cu ocazia asta si-a amintit ca a uitat sa ia lumanari. "Sa mai aprind si eu maica cate una de sufletu' lu barbate-miu, Dumnezeu sa-l ierte."
O domana de varsta mijlocie imi arata cu dezimvoltura: o punga de detergent, niste sosete, paine, si cateva banane.
Intreb o tanara domnisoara. (de ocicei tinerii se rezuma la rucsac, dar ea era destul de incarcata) E din Nicolae Balcescu, face naveta in week-end si are de toate: gem, carti, farduri, haine, cosmetice, pantofi toate burdusite intr-o sacosa.
Mi-e si rusine s-o intreb pe tipa blonda care tocmai vrea sa ia un taxi. O sacosa de firma, haine de frima plus o pereche de cizme de la Leonardo. Sacosele sunt noi noute, aerisite si neimpaturite vor gasi primul cos de gunoi.
Un barbat obosit, cu unghiile murdare imi arata cateva scule intr-un stadiu avansat de degradare si mizerie. Tocmai a reparat o teava care picura pentru cumnatul sefului. Are o fetita de 8 ani acasa si ma intreaba unde ar putea gasi o diadema frumoasa ca le cere "doamna" la scoala.

Intre atatia necunoscuti incarcati sau mai putin incarcati, ma uit si eu in sacosa mea: am luat un suc pentru acasa si o ciocolata... si am dat si 5 mii (0.5 RON) pe sacosa. Fir'ar a draq de sacosa ... ca luam bomboane de banii astia si le bagam pe toate in buzunar cu riscul de a-mi ingheta mana pe sticla de 2l.


p.s. Reformulez: unde nu e cap, vai de sacosa....:P

Niciun comentariu: